21 juli - 15:45 - 2005

Wedding Crashers – Recension – Förhandsvisningen!

Postat av Micke i Film/TV

wedding crasher recension
Jag hade nöjet att se förhandsvisning av filmen Wedding Crashers – dessutom heltgratis! :) Vi hade de bästa platserna i salongen; mitten-mitten. När vi kom dit och överblickade den långa kön till popcorn/dricka-kiosken var det minst 80% tjejer, jag försökte intala mig att de flesta tjejerna skulle se Star Wars Episod III som gick samtidigt i den andra salongen. När vi väl hade fått köpt lite popcorn och cola och bordade salongen visade det sig att jag hade fel; det var givetvis en massiv övervikt av tjejer; men vad kunde man vänta sig av en ”romantisk komedi”.

Jag hade stora förväntningar på Vince Vaughn, Will Ferell och Christopher Walken. Owen Wilson har jag aldrig riktigt tyckt om, men tyckte han ryckte upp sig i ”The Life Aquatic with Steve Zissou”.

Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att den var väldigt förutsägbar – som de flesta (alla!?!) ”romantiska komedier”. Filmen handlar i alla fall om John (Owen Wilson) och Jeremy (Vince Vaughn) som ”crashar” bröllop för att score:a tjejer. De lyckas med hjälp av sina ”Rules of Wedding Crashing”, välplanerade studier – ända tills de upptäcker den ”äkta kärlek” *klyschigt så det förslår*. Men ändå – filmen är inte helt dålig. Owen Wilson och Vince Vaughn spelar ett klockrent radarpar. Senare i filmen dyker även Will Ferell upp i en underbar roll. Jag skulle verkligen vilja se en film med dessa tre tillsammans – gärna med något annat tema än just kärlek då. ;)

En utmärkt komedi där Will Ferell och Vince Vaughn är med är enligt mig ”Old School”.

Tvingar tjejen dig att se en romantisk komedi med henne? – Då är inte ”Wedding Crashers” ett helt dåligt val – för dig!

Filmen får en medel-trea i betyg av mig.