4 november - 23:12 - 2006

Borat – Recension

Postat av Micke i Film/TV, Poker

Borat

Igår bar det av till biografen för att få se ”Borat” på den officiella premiärdagen. Innan hade jag inte kunnat undvika flera trailers som var hysteriskt roliga, så förväntningarna var verkligen skyhöga. Det visade sig att hela filmen höll samma nivå som man sett i trailern – det vill säga; inte alltid så hög nivå, men oerhört roligt. Bilden ovan visar när han fullkomligt massakerar den amerikanska nationalsången med sin egen Kazakstan-version inför fullsatta läktare – precis efter han har fått publiken att hurra när han sagt att George Bush ska dricka blodet från alla stupade irakier.
För bara någon timme sedan såg jag Hans Wiklund intervjua Borat (Sasha Baron Cohen) för Canal Plus GO-C (filmprogram). Det var hysteriskt roligt då Sasha vägrade att gå ur rollen som Borat. PR-kuppen inför filmen ”Borat – Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan” har varit enorm och Sasha har under hela tiden varit ”Borat Sagdiyev”, under en premiärvisning kan han inridande med hjälp av åsnor etc. Han har även lyckas skapa lite rubriker i och med att Kazakstans regering har protesterat mot hans film och tycker att han ger en nidbild av dess folk – all PR är bra PR!

Det ska bli spännande att se hur USA tar emot denna film, jag såg att den bara gick upp på cirka 800 av nästan 4000 biografer.

Vinterns asgarv är i alla fall Borat – Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan, gå och se den idag!

Edit: Hittade denna sida som har sammanställt en mängd klipp som involverar Borat! Mycket sevärt! http://www.funkymusic.se/category/borat/

2 svar till ' Borat – Recension '

Prenumerera på kommentarer med RSS eller TrackBack till ' Borat – Recension '.

1. Pontus skrev,

den 16 december, 2006 klockan 13:11

Helt seriöst, såg precis Borat filmen, om jag är snäll så säger jag bara att det var det sämsta low-class skiten jag någonsin skådat. Usch, fy och blää är det enda man kan säga, jag tror inte jag skrattade någon gång. Nej jag är inte en tråkig person och ja jag har sett många filmer. Denna filmen är varken värd att se, vara allmänt känd som den nu faktiskt har blivit eller överhuvudtaget finnas till.
    Pinsamt dåligt, äckligt, tråkig humor och fantastiskt värdelös är saker som gör att filmen gör sig förtjänt av 5 av 5 ledsna ansikten i den dunderdåliga klassen:
    :cry: :cry::cry::cry::cry:

Bespara er bortslängd tid och se INTE filmen!